fredag den 12. august 2011

Endelig fremme!!

Kl. 4.20 mødtes vi i Kastrup Lufthavn torsdag d. 11. august. Vi var i alt 37 udvekslingsstudenter og to rejseguides, der skulle flyve sammen til Chicago. De ca. 14 udvekslingsstudenter, der skulle følges til Seattle, skulle flyve tidligere, men vi nåede lige at sige farvel i lufthavnen :)
Jeg fik sagt farvel til far, mor og bror, og så var det afsted. Vi fløj sammen fra Kastrup til Stockholm og fra Stockholm til Chicago. Selvom turen til Chicago tog mange timer, var det rigtig sjovt og hyggeligt, da jeg sad sammen med nogle andre udvekslingsstudenter :) 


Fra Chicago skulle vi klare os uden rejseguides. Der vare nogle der var så heldige, at de skulle flyve videre sammen, og de fleste skulle kun flyve en gang mere eller blev hentet i Chicago - og nej... jeg var ikke en af de heldige. Jeg skulle flyve alene fra Chicago til Washington Dulles, og fra Washington Dulles til Binghamton. Men jeg fandt den rigtige gate begge gange og ombord på det rigtige fly, så jeg var i Binghamton Airport omkring 23.30. Der var en masse, der stod og ventede på mig med et velkomstskilt - jeg kunne slet ikke lade være med at smile, da jeg så dem. Jeg fik kys og kram, og mødte endelig dem jeg havde skrevet så meget med :)

Da vi kom hen til huset, fik jeg lige en hurtig rundvisning og et par informationer. De var meget forståelige og vidste godt, at jeg var meget udmattet efter 24 timers rejse med kun 2 timer søvn (6 timer tidsforskel), så der gik ikke mere end en time, til jeg lå i min seng. Værelset jeg har fået, er min værtsbrors værelse, og det er rigtig hyggeligt - med skrivebord, skab, reol, aircondition, hylder, vinduer med udsigt over det flotte amerikanske nabolag og en kæmpe seng :) 

Dagen efter fik jeg lov til at sove til kl. 11.30, og det var kun min værtsbror der  var hjemme da jeg stod op, da min værtsmor var i lufthavnen for at hente min værtssøster og værtsfar der kom hjem fra Florida. Da de kom hjem gik Shelly (værtsmor), Audrey (værtssøster), Daniel (værtsbror) og jeg en tur (min værtsfar, Joe, skulle på arbejde) De viste mig hvor skolen lå, en af parkerne (den med pool), noget af byen og nogle madsteder. Byen er en rigtig amerikansk by med store villaer, træer langs vejene og andre ting. Det er en helt vildt flot by!









Senere om aftenen tog de mig med til en baseball kamp - Binghamton Mets mod Richmond Flying Squirrels. Det var en fed oplevelse! Det var et arrangement, fordi deres pastor (en slags præst) flytter. Så der var mad og jeg mødte nogle nye mennesker :) 

Der var storskærm, og der blev filmet rundt på publikum, vil forskellige lejligheder - nogle gange skulle man danse, kysse, spiller luftguitar og mange andre sjove ting. Efter kampen blev alt lys slukket, og så kom der en masse fyrværkeri - og selvom jeg er vandt til at se fyrværkeri, var det bare helt vildt fantastisk! 







Så tog vi hjem, og Shelly og Joe gik i seng, mens Audrey, Daniel og jeg blev oppe for at se en film. Det var rigtig hyggeligt! :) 

Nu ligger jeg i min (store) seng, og må nok hellere til at slutte af for nu, da klokken er ca. 2 om natten. I morgen skal vi kl. 13, til noget arrangement, hvor der vil være barbecue og swimmingpool. Og om aftenen skal Audrey og jeg til min nr. 2 værtssøster Brittney's going away party. Dagen har været fantastisk, og jeg glæder mig til i morgen. 

2 kommentarer:

  1. Ja, måske havde du ikke regnet med at høre det fra mig, men jeg får tårer i øjnene når jeg læser det.. Jeg håber virkelig at du får et fedt år, og det ved jeg at du vil for du er så fantastisk en person! Held og lykke, alt lyder vildt fedt! :)

    SvarSlet
  2. Helt fantastisk at høre at du er velankommet, og at der er taget godt imod dig :) DC

    SvarSlet