søndag den 2. oktober 2011

I love it - som Ole Henriksen ville udtrykke det

Jeg kan slet ikke beskrive, hvordan jeg har det. Hver dag er speciel på dens helt egen måde. Jeg oplever hele tiden nye ting, og jeg møder hele tiden nye mennesker. Jeg har fået en del gode venner og to af dem er Shannon (junior) og Jasmine (senior). Jeg har forresten overtalt dem begge til at tage til
Homecoming Dance, da de ikke havde planlangt at deltage - nogle siger at Homecoming dance er kedeligt, mens andre siger, at det er vildt fedt... Jeg har valgt at deltage, da det er min første og eneste homecoming  i mit liv. Jeg har aftalt med Shannon, Jasmine og en anden veninde, at vi gør os klar sammen hos en af os. Det skal nok blive sjovt! 

Jeg elsker at gå i skole! Jeg hader at skulle tidligt op (6.15), da mine værtssøskende gerne vil forlade huset kl. 7.15!! Ja jeg forstår det heller ikke.. de bor 10 min. gågang fra skolen. Men mange af eleverne kommer tidligt for at hænge ud med deres venner. Og så er lektierne heller ikke lige min favorit hobby, men der er ikke så mange, så det går nok. Men ellers elsker jeg alt andet!! Alle lærerne er virkelig søde, og jeg møder hele tiden nye mennesker. Det var ret sjovt forleden dag, da min lærer (Mr. P) sagde til mig: "Carina, jeg skal fortælle dig noget sjovt. Da du forlod klasselokalet den anden dag efter 7. time, og de fleste af eleverne fra 8. time, allerede havde fundet deres pladser, spurgte drengene 'who is she? what is her name?'." Og min lærer havde svaret: "She has two names: No Way!"Hahaha! Nu har min lærer og jeg interne jokes omkring det :) Før jeg kom troede jeg at lærer-elev forholdene var meget strikse. Men det er de slet ikke.  

King size bed
Sidste weekend (23. til 25. september) mødte jeg alle de andre udvekslingsstudenter i distriktet - der er ca. 30. Vi mødtes på en skole i Cooperstown fredag aften, hvor vi ville blive hentet af nogle familier, der skulle være vores værtsfamilier for weekenden. Jeg skulle bo sammen med en pige fra Brasilien og en pige fra Japan. Vi skulle bo hos en familie, hvor begge 'forældre' er Rotary medlemmer, og var begge med til at arrangere weekenden (Jake (værtsfaren) er faktisk distrikt kontaktperson for danske udvekslingsstudenter). Så da alle udvekslingsstudenter var ankommet kørte min værtsfamilie (for weekenden) og jeg hjem og bestilte pizza, da det var blevet sent. Der var et andet par fra rotary, der også skulle sove i det hus. Så jeg sov på en sofa i et af værelserne, da jeg så fik the king size bed næste nat :D Lørdag morgen mødtes alle på skolen igen og spiste morgenmad. Derefter gennemgik de voksne nogle regler og guidelines for at være udvekslingsstudent - ikke noget nyt, som jeg ikke havde hørt før.

Da vi havde spist fælles frokost og dessert, mødtes vi i grupper med de udvekslingsstudenter, der kom fra det samme land som en selv. Vi var tre fra Danmark. Vi skulle nu lave en plakat med facts om Danmark, da der ville komme elever, der gerne ville være udvekslingsstudenter. De skulle så gå rundt og høre om de forskellige lande, så de kunne finde ud af hvilket land, de vil vælge. Jeg havde ikke regnet med at der var nogle der ville til Danmark - men overraskende var der en del, der gerne ville høre om Danmark! Os tre fra Danmark startede med at snakke dansk sammen, men underligt nok var det faktisk ret svært, så vi endte med at snakke engelsk til hindanden. Det er jo crazy!
Go Denmark!!

Efter dette tog vi hjem til værtsfamilierne og spiste aftensmad. En af rotarianerne (Rotary medlem) ejer et minigolfsted, så efter aftensmaden tog vi derhen. Det var rigtig sjovt, og der var også laser tag! Laser tag er et spil, hvor man løber rundt i et mørkt rum med laserpistoler og gemmer sig og prøver at skyde det andet hold. Alt var gratis - også softicen, drikkevarerne og spillemaskinerne!

My lazer tag team
Nogle af udvekslingsstudenterne
Søndag sov vi længe. Efter vi havde spist morgenmad tog vi til græskarfestival. Det var rigtig sjovt, og der var en masse forskellige ting med græskar som tema - f.eks. græskar bowling, minigolfsgræskar, græskarkager, græskarslik osv. Der var også en konkurrence, hvor dem der havde avlet et kæmpe græskar, skulle udhule det og sejle i det. Haha! Det var vildt sjovt, plus at det var perfekt vejr :)

Kæmpe græskar
Efter dette græskareventyr viste Nan og Jake (værtsforældrene), de to andre og mig rundt i downtown Cooperstown. Det er en rigtig smuk by, med ikke særlig mange indbyggere. Den er kendt for at have Baseball Hall of Fame. Efter rundvisningen kørte vi tilbage på skolen, hvor vi blev hentet igen :)
Rundvisning i Cooperstown

Der var en fantastisk weekend, og man føler at man har kendt de andre udvekslingsstudenter i meget længere tid end en weekend, da man går så godt i spind med dem - da man har været igennem de samme ting. Vi fik alle udvekslet pins og business kort, og fik sat alle de nye pins på vores Rotary jakker :)

Min værtsfamilie for den weekend
Min værtsfamilie den weekend var rigtig søde og sjove at være i selvskab med som min hostfamilie i Binghamton. Jeg fik snakket rigtig meget med dem, og jeg følte mig rigtig godt tilpas sammen med dem, selvom jeg kun havde kendt dem et par dage. De har inviteret mig og de to andre op i deres skihytte, der er 40 min. fra hvor jeg bor. Jeg glæder mig til at komme op og stå på ski og snowboard - og jeg har faktisk også meldt mig til Ski And Snowboard klubben på skolen! :) Det skal nok blive sjovt.

Howe Caverns
Ann (Rotary medlem) og hendes mand var dem der samlede mig op på skolen for at køre mig hjem. Men i stedet for at køre mig direkte hjem, kørte vi hen til Howe Caverns, der er en underjordisk hule med rindende flod, og hele året rundt er der den samme temperatur - ca. 12 grader (meget koldt). Det var meget interesant og flot. Derefter tog de mig med på restaurant, og det var meget hyggeligt :)
Mmmmmhh

Skoledagene går hurtigt, men jeg nyder hver eneste dag. Jeg synes også stadig udspring er rigtig sjovt, og jeg bliver bedre og bedre. I fredags deltog jeg i min første konkurrence.. ikke fordi jeg gad, men det ville min træner meget gerne have - jeg var meget nervøs, men efter der var overstået, var det faktisk ret sjovt :) Vi er fire udspringere på mit hold, og jeg endte faktisk med at slå to af dem. Judy (rotarymedlem) var der for at se mig, og derefter havde hun inviteret mig ud at spise. Det var rigtig sødt af hende :) Jeg havde det rigtig hyggeligt med hende og vi snakkede om alle mulige ting.

Alex og jeg
Hende og Ann tog også til åbenthus på skolen sidste tirsdag, for at møde alle mine lærere, da mine værtsforældre ikke kunne, da de skulle møde mine værtssøskendes lærerer. Der fik jeg af vide af lærerne, at de er rigtig glade for at have mig i deres klasse.

Lørdag var jeg til træning om morgenen, og derefter blev jeg hentet, og vi kørte ud for at spise brunch. Da det blev aften mødtes vi med nogle af deres venner på et pizzeria for at spise aftensmad før (den amerikanske) fodboldkamp. Det var Senior Night, så alle navnene på seniorne fra fodboldholdet og blandt cheerleaderne blev sagt højt, og de fik blomster. Det var den sidste hjemmebanekamp, og det var mod Vestal, der er en by lige ved siden af Binghamton (hvor jeg bor). Der er en udvekslingsstudent i Vestal, der kommer fra Australien. Så han var der også, og han sad sammen med mig og mine venner. På et tidspunkt gik vi over på hans side (Vestal-siden), for at se om der var nogle han kendte, og da jeg havde en Binghamton Patriots hættetrøje på, kiggede alle på mig - jeg var jo på fjendens side ;)

Men jeg har det simpelthen fantastisk, og jeg har allerede fået nogle gode venner, og en af dem bor kun 7 huse fra mig!

Min værtssøster har lige besluttet, at hun vil være udvekslingsstudent, så det er vildt underligt at se hende gå igennem de samme papirer, som jeg udfyldte for lang tid siden.

Lige nu er deres bedstemor her. Hun kom torsdag og tager hjem igen tirsdag. Der er i hendes hus, vi skal holde Thanksgiven :) 

1 kommentar:

  1. Skønt at læse dine beretninger from "Over There", man bliver bare i så godt humør :)

    SvarSlet