mandag den 12. september 2011

Just chilling..

Fredag var skolen fortsat lukket, og når skolen er lukket bliver sporten automatisk aflyst, da den hører sammen med skolen. Den dag slappede jeg bare af og lavede ikke det store. Jeg trænede - det er godt for kroppen. Og jeg spiste Ben&Jerrys is - det er godt for sjælen. Jeg hyggede sammen med min værtsfamilie, og Audrey og Daniel havde en masse venner ovre, så huset var aldrig tomt :) Der skete heldigvis ikke noget med os eller huset, da vi bor på en bakke, men Caitlin fra udspringsholdet skrev til mig, at de var blevet evakueret. Der var rigtig mange, der var blevet evakueret natten mellem onsdag og torsdag, og flere og flere blev nødt til at forlade deres hus. Vi kørte rundt i byen, for at se hvor slemt det var, og Joe ville gerne finde ud af, hvor slemt det stod til med hans arbejdsplads - da vi endelig nåede frem til hans arbejde, fandt vi ud af, at det ikke var oversvømmet.


Hjemmelavet ansigtsmaske.. mums!
Om natten (kl. 24) valgte Audrey og jeg at have en sleepover. Så vi fik lavet ansigtsmasker, ordnet negle og en masse pige ting ;) Haha.
Læsser lastvognen

Lørdag tog vi alle 5 hen til et lager for at fylde varer på en lastbil. Det var mad, drikke, bleer og andet, der skulle doneres til de steder folk, der var blevet evakueret, opholdt sig - mit første volunteer job! Om aftenen tog vi hen til en af deres vennefamilier, hvor der var nogle andre også. Der spiste vi god mad og dessert, og derefter bagte Sarah og jeg (pige på min alder, datter i en af familierne) mindst 75 muffens. De skulle gives til brandmændene, som ville give dem videre til nogle af de evakuerede - det var to gode gerninger på en dag ;) hæhæ.

Når en peber kage bager, bager peber bage kager...
Søndag havde jeg været i USA præcis en måned! Det er utroligt så hurtigt tiden går!
Vi var i kirke, og før vi gik ind i selve kirken, mødtes alle unge (14-17 år) ude foran, hvor der var morgenmad og en masse lege, hvor man lærte hinanden at kende (jeg tror, at det er en slags konfirmationsforberedelse, men at alle kan deltage, selv dem der er blevet konfirmeret). Det var rigtig sjovt og hyggeligt. Det var først der, at det gik op for mig, at det den dag var 9/11. Der blev prædiket om det i kirken, og da vi kom hjem, så jeg reklamer om det. Jeg synes, at det er anderledes at være i USA på 9/11, end det er at være i Danmark.. man kan føle det mere, og det er tættere på en.
Om aftenen fik vi en opringning fra skolen, og vi fik af vide, at skolen ville åbne mandag!!
Det gør ondt i fingrene! ;)
Så mandag var min første 'rigtige' skoledag. Det var en sjov oplevelse. De fag jeg ikke havde haft om onsdagen, var første gang jeg havde dem. Jeg kan godt lide alle mine lærere, og jeg glæder mig til at lærer alle de forskellige klassekammerater mere at kende. Hver anden dag har jeg idræt, og de andre dage har jeg learning lab (hvilket er en time, hvor man sidder i cafeteriet med en masse andre og kan snakke eller lave lektier). I dag havde jeg learning lab. Jeg troede først, at jeg kunne være hvor jeg ville, så jeg sad på en bænk og skrev i min notesbog, da min skolerådgiver kom forbi. Hun spurgte med et smil, om jeg pjækkede fra timen, men jeg fortalte at jeg havde learning lab. Hun spurgte hvorfor jeg sad herude, og jeg spurgte, om det ikke var meningen. Hun grinte og viste mig hen til cafeteriet og forklarede læren, at jeg var ny :) I cafeteriet skulle jeg lige til at sætte mig ved et ledigt bord, da en fra min engelsk klasse kaldte på mig. Han ville have, at jeg skulle sidde sammen med ham og hans venner. Det gjorde jeg så, og jeg havde det ret sjovt, for de virkede ret skøre (på den gode måde, tror jeg) haha.
Men skoledagen var ret interessant, og jeg glæder mig til at have idræt for første gang i morgen.

Efter skole kom Jake hen til mig ved mit skab, og jeg tog mine træningsting, da jeg nu skulle til udspringstræning. Jake og jeg fandt Caroline og nogle andre piger fra holdet, og vi gik sammen ned i vægtløftningsrummet, hvor vi skulle løfte vægte. Derefter blev vi hentet af en skolebus, der kørte os hen til East (en anden skole), da det er der vores pool er, og Jake tog med. Jeg lærte to nye udspring - 1 1/2 salto og dobbeltsalto.

Efter træningen blev jeg hentet af Shelly og Audrey, og Shelly kørte Audrey og jeg direkte hen til drop-in ved kirken. Jeg rendte stadig rundt i badedragt. Det var sjovt til drop-in. Pastoren (der er en und kvinde) var der også. Vi spiste pizza og derefter Tie-dyeede vi t-shirts. Det var rigtig sjovt, og min endte faktisk med at blive flot. Dette var anden gang jeg prøvede at Tie-dye.

Tie-dye

Ps. Siden torsdag har vejret været rigtig godt med sol og blå himmel :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar