onsdag den 7. marts 2012

Yeeep, I still love it!

Den 9. februar tog jeg på restaurant med Shannon og to andre veninder i anledningen af Shannons fødselsdag d. 10. februar. Det var første gang, jeg nogensinde havde spist på T.G.I. Friday (Thank God It's Friday). Det var super hyggeligt, og maden var god. Shannon, der havde fået sit kørekort en måned siden, kørte mig hjem. Men da der ikke, var nogle hjemme, (mine værtsforældre var ude at spise), og jeg ikke havde taget min nøgle med, tog jeg med Shannon hjem. Der så jeg hendes små hundehvalpe, da deres hund lige havde født. Der gik ikke lang tid før min værtsmor hentede mig, hvilket var godt, da jeg skulle i skole dagen efter. Fik jeg forresten nævnt, at Shannon og hendes familie er min tredje værtsfamilie?! Det er jeg rigtig glad for :D


Fredag d. 10/2 var jeg stadig syg, men jeg tog i skole, da jeg ellers ikke måtte tage til træning om aftenen, hvilket var nødvendigt, da konkurrencen var om søndagen. Vi havde dog også træning om lørdagen kl. 9 om morgenen. Efter træning lørdag blev jeg hentet of min værtsfar, der kørte hen til supermarkedet, for at købe Breaking Dawn (Twillight film). Den film kom nemlig ud på DVD midnat fredag. Så Kate (værtsmor) og jeg så Breaking Dawn, begge for første gang. Om aftenen tog jeg hen til en af cheerleaderne, hvor alle fra holdet mødtes. Der spiste vi pizza og hyggede. Men formålet med dette holdkommensammen var, at vi skulle sætte hår på hinanden for konkurrencen næste dag. Man skulle nemlig have samme frisure, og vi havde valgt at have pandehåret flettet + hestehale med krøller. Så vi fik sprayet vores hår med en masse hårspray og fik puttet curlers i. Det var ret svært at sove med alt dette i håret, men det lykkedes.

Søndag var det konkurrence dag! Om morgenen mødtes vi, der hvor vi træner. Der spiste holdet morgenmad sammen og fik fikset det sidste angående håret. Vi gik igennem vores rutine to gange, før vores bus kom for at hente os. Det var STAC competition, og det blev afholdt på Event centeret på Binghamton Universitet. Der var 14 hold i alt, og alle holdene var gode, så der var hård konkurrence. Det var super sjovt, og der var elever fra skolen, der kom for at heppe på os. UE High School har et cheerleading hold, der ALTID vinder. For basketbold cheerleading ender holdet fra vores skole altid lavere en 6. pladsen, men for amerikansk fodbold cheerleading, ender holdet som regel på en 4. - 5. plads. Der er denne forskel, da det ikke er den samme træner for begge sæsoner. Før konkurrencen gik igang, havde drengen på vores hold og en dreng for at andet hold en danse battle. Mange af cheerleaderne dannede en cirkel rundt om den for at heppe og se på. Jeg havde ikke min mobil på mig, men mange af de andre optog det på deres mobil. Den blev afbrudt, da konkurrencen startede. Men det var bare såååå amerikansk, haha! Efter alle holdene havde optrådt, sad vi alle på konkurrencegulvet for at få oplyst scorene. De startede fra 6. pladsen og gik op derfra. Da de oplyste at UE fik en 4. plads, tabte alle kæben, og vi kunne slet ikke lade være med at smile og juble, da de bare for én gangs skyld ikke vandt det hele. Vi havde ikke regnet med at være i top tre, men da de oplyste at Binghamton High School fik en tredje plads, skreg vi alle sammen, krammede og hoppede op og ned. Vi fik hver en medalje, og vi kunne slet ikke lade være med at smile. 




Nu da konkurrencen var overstået, hvilket havde været en super fed oplevelse, havde vi ikke træning mere. Men vi skulle stadig heppe, når vores basketboldhold havde en hjemmekamp. Så da der ikke var træning, tog jeg i skolens fitness med min veninde mandag (13/2). Der var faktisk en del jeg kendte, der var i fitnessrummet. Efter 15 min. i fitnessrummet slukkede de lyset, og så var der film på smartboardet, alt imens vi trænede. 

Tirsdag var det Valentines dag! Da der var en hjemmekamp om aftenen, hvor vi skulle heppe, skulle cheerleaderne være iført vores røde trøje i stedet for uniformen, som vi plejer. Som jeg nævnte i mit tidligere blogindlæg, kunne man sende roser til kæreste, venner, flirt, osv. Det kostede en dollar per rose, og de ville blive leveret til en, mens der var time. En der arrangerede det, spurgte mig, om jeg havde fået mine roser. Men da jeg ingen roser havde fået, sagde jeg nej. Det synes hun var underligt, da hun havde set, at der var mange roser med mit navn på. Det var underligt, at jeg ikke fik mine roser. Jeg ved ikke hvorfor.. men det er nu også lige meget med roserne, jeg ville nu bare gerne have fået de beskeder man sender med roserne. Oh well.. Jeg overlever nok ;)

Valentines day

Min veninde Alexis købte en bil onsdag. Hun kom forbi kl. 21 om aftenen, og vi snakkede til kl. 22. Derefter kørte hende og jeg rundt i byen, da hun gerne ville give mig en tur i hendes nye bil. Mine værtsforældre havde det helt fint med det, hvilket jeg synes er vildt fedt, at de ikke er så strenge men meget tilbagelænede, så længe jeg følger deres regler og opfører mig ordentligt. 

Den uge hang jeg ud efter skole i kantinen, da der ikke var træning. Min veninde sidder altid dernede, så den uge sad jeg med hende, og der kommer altid flere og sætter sig med os. Der er altid sjovt. Hele den uge var det også spirit week, da der om fredagen var pep rally, som den i efteråret. Onsdag var den eneste dag jeg fulgte temaet. Det var nemlig Hawaii dag ;) Så jeg havde en hulakrans på i skolen. 

Lærer, veninde og jeg

Skema
Maskotten
Fredag var det pep rally, og i kan sikkert ikke huske, hvad det er, så lad mig forklare igen: 
9. klasserne er iført rødt, 10. er iført hvidt, 11. i blåt og 12. klasserne i sort. Rød, hvid og blå er skolens farver. De laver også skilte og maler sig selv i hovedet. Jeg kunne ikke være iført sort, da cheerleaderne skulle være iført cheerleadinguniformen, da vi skulle optræde med vores dans fra konkurrencen. Alle skoletimerne, der normalt er 45 min., blev forkortet til 35 min. Derfor endte skoledagen tidligere, men vi havde ikke Vi skulle alle mødes i gymnastiksalen. Skolen's band spillede, Patrick Patriot (vores maskot) var der, og alle 4 klassetrin var delt op i 4 sektioner, så man kunne se de 4 farver delt. Men selvfølgelig er der nogle der prøver at snige sig op i senior sektionen. 

Da jeg kom hjem den dag, havde jeg aftalt med en af mine veninder fra Danmark, at vi skulle skype, da hende og nogle af mine andre veninder fra gymnastikken, var hjemme hos hende, da de var hjemme fra efterskolerne. Hun tog mig med ud i køkkenet, hvor de andre sad, og da de fik øje på mig, skreg de alle. Hahahah, det var helt vildt sjovt, da de først troede, at hun bare viste dem et billede af mig. Det var rigtig hyggeligt at få snakket med dem alle, og mens jeg snakkede med dem, lavede de pandekager. Da de satte sig til bords, satte de mig ved bordenden og gav mig en tallerken med en pandekage, så jeg kunne spise med. Det var rigtig dejligt at se dem igen!

Skype med tøserne

Den aften tog min værtsmor og jeg til et pandekage hus, da vi nu også havde lyst til pandekager. 

Lørdag (18/2) var det STAC championship for basketboldholdene. Både vores drenge- og pigehold, havde klaret den hele vejen til finalen. Det blev afholdt på Binghamton Universitet, og os cheerleadere var der også for at heppe. Pigekampen var rigtig spændende, og der var nogle fans (elever fra skolen) for at bakke dem op. De vandt med 1 point. Da drengene spillede var der en stor fansektion for hver skole. Vores fansektion var rød (røde trøjer) og modstanderens fans var iført grønt (da det er deres skoles farve). Vores hold vandt med meget, og det var vildt fedt, da vores fans og de andre havde en masse konkurrencer bl.a. om hvem der kunne råbe højest. 


Da det var slut, tog min værtsfamilie, onkler, tanter og kusiner på restaurent. Alexis, der spiller basketbold for pigerne, tog også med. 

Det var en forlænget weekend, så mandag havde jeg fri. Judy (rotarymedlem) havde inviteret mig til brunch på en restaurant.  Det var rigtig hyggeligt, og derefter kørte vi til Target (der er ligesom Bilka), da hun ville købe en bikini til mig, da jeg endelig havde fået accept til at tage afsted på Hawaii-turen. Det var rigtig sødt af hende, og hun var også den person der hjalp mig med at få tilladelse til at tage tig Hawaii. Men dette var ikke en tur, Rotary ville betale, da det var noget man kunne vælge, om man ville deltage i. Og det var min drøm at komme afsted.


Resten af den uge brugte jeg på at træne i fitness, få lavet lektier, få styr på alle detaljerne angående fly osv. og pakke lidt. Der var vidst to kampe den uge, vi skulle heppe for. En af dem var om fredagen, og efter kampen, tog min værtsforældre, Alexis, Jake og jeg på restaurant. Derfor kom jeg først hjem sent, hvilket ikke var så smart, da jeg ikke havde fået pakket færdig endnu. Alexis blev helt til jeg var færdig med at pakke, hvilket var kl. 1.30. Jeg skulle up kl. 3, så jeg fik kun 1.5 times søvn. Men jeg skulle jo bare sidde i en flyvemaskine resten af dagen, så der kunne jeg sove lidt. Turen gik nemlig til Hawaii!!!!! 


 Nu vil jeg i seng, så jeg vil skrive om Hawaii turen, så snart jeg for tid. Men jeg kan sige så meget, at det var en fantastisk tur!! 

1 kommentar:

  1. Det giver mig altid et kæmpe smil på læben og en varm følelse i hjertet, når jeg læser om dine oplevelser Carina - enjoy every minut -
    de kærligste tanker og hilsner fra Henning

    SvarSlet