torsdag den 9. februar 2012

Fit'nisse

Tirsdag d. 17. januar var det tilbage til skolen. Jeg havde rotarymøde den dag, så frokosten var rigtig god, som den plejer. Onsdag tog jeg også til et rotarymøde, selvom jeg ikke skulle til morgenmøderne i januar. Men mødet var på skolen, og jeg kunne være der i en halv time før skolen startede, og der var god morgenmad. Præsidenten i morgenklubben sagde, at han var rigtig glad for, at jeg kom. Jeg spiste frokost med Shannon den dag, og efter skole var der ikke træning, da vi skulle heppe på pige-basketballholdet om aftenen. Fredag spillede drengene hjemme, så vi heppede igen. Det er sjovt at heppe, og det gør det endnu sjovere, når både pige- og drengeholdet er så gode.

Holdet
Lørdag (21/1) kom min veninde Alexis over. Hun kalder mig Cheese, da hun godt kan lide Cheese Danish fra bageren. Derfor kalder jeg hende Mac (Macaroni), da Mac&Cheese er et meget amerikansk måltid. Kate (værtsmor), Mac og jeg lavede Macaroni and Cheese til aftensmad, og efter vi havde spist, tog Mac og jeg ud for at stå på skøjter, hvor vi mødte nogle andre fra skolen.



Søndag blev jeg hentet tidligt om morgenen af Al, der er et Rotarymedlem. Han havde nemlig inviteret mig ud for at stå på ski. Al, hans ven og jeg kørte til Pennsylvania til Elk Mountain. Der lejede han snowboard og købte skipas for hele dagen til mig. Det var et godt skisted (ikke så stort, men bakkerne var gode). Det var rigtig sjovt og rigtig dejligt at komme ud på skibakkerne.



Al og jeg
Efter det kørte vi tilbage til Binghamton, hvor vi mødtes med hans kone og nogle af deres venner på en restaurant. Der fik vi god mad og dessert.

Mandag efter cheerleadingtræning kørte Kate og jeg hendes bil til en anden by, til en der lige havde købt den. Hun var meget glad for at komme af med den. Da vi satte os ind i den for at køre den hen til dens nye ejer, ville den først ikke starte. Jeg kunne ikke lade være med at grine, og hun blev ved med at sige, at hun bare ville have den ud af hendes 'park way'. Vi sad der 40 min., indtil hendes far kom for jumpstarte den. Efter vi havde fuldendt vores mission, og Kate omsider havde fået bilen ud af hendes liv, tog vi i fitness. Vi fik et 7 dages gæstpas. Det er kaldt Riverwalk Athletic Center, og det er ikke særlig stort, men meget nyt, og der er pool og det hele.

Resten af ugen havde vi Regens Week, så vi skulle ikke i skole, da folk tager terminsprøver. Så tirsdag slappede jeg af, og det var helt rart at have lidt fritid. Men jeg havde stadig ting at gøre.

Tirsdag havde jeg igen rotary møde kl. 12, og efter det havde jeg cheer træning. Derefter tog Kate og jeg igen i fitness.

Onsdag tog jeg til morgen rotary, selvom jeg ikke behøvede. Men det var den eneste måde, jeg kunne komme over på skolen (mødet var ikke på skoen denne gang, men i en bygning ved siden af). Jeg skulle mødes med en veninde på skolen, da jeg skulle hjælpe hende med IB Math Studies. Mens jeg ventede på hende, var der rigtig mange elever, der ventede på at skulle ind og tage en test. Så mange af mine venner var der. Jeg brugte 3 timer i biblioteket på at hjælpe hende, og da vi var færdige, gik vi downtown for at spise frokost. Vi endte op med at spise kinesisk, og derefter gik vi hen tik Java Joes for at få kaffe. Alexis hentede mig ude foran Java Joes, da jeg havde spurgt hende, om hun kunne køre mig til BCC (Broome Communtity College). Min skolevejleder fra min high school havde nemlig arrangeret et møde for mig, så jeg kunne snakke med en uddannelsesvejleder. Alexis gik med ind, og da vi var færdige med at snakke (det hjalp mig lidt med min beslutning vedrørende gymnasium), kørte Alexis mig hjem igen. Det var rigtig sødt af hende. Da jeg kom hjem, fik jeg hurtigt klædt om, da jeg skulle til træning. Judy (Rotarymedlem) hentede mig efter træning sammen med min veninde Shannon. Judy havde inviteret mig ud at spise og i teateret, og jeg kunne tage en veninde med. Maden var rigtig god, og jeg spise selvfølgelig for meget, som jeg altid gør, når jeg er på restaurant. Teaterstykket var godt, og vi havde faktisk valgt at gå i teatret, da vi kendte en af hovedpersonerne. Hendes navn er Dori, og hun er et Rotarymedlem. Hun har før taget mig ud at shoppe, og vi tog til det teaterstykke for at støtte hende.

Fredag heppede cheerleaderne igen på pigeholdet. Efter kampen tog jeg hjem til Audrey (værtssøster fra min første familie). Jeg fik snakket med min 'gamle' værtsfamilie, og det var rigtig dejligt at se dem igen. Jeg havde medbragt det sidste ris, jeg havde tilbage til at lave risengrød med. Jeg lavede risengrød, og de var alle vilde med det. Audrey og jeg fik set nogle chick flick film og hygget.

Lørdag lavede jeg ikke det store andet end at tage i fitness.

Men søndag! Kate, Kate (Kate's veninde), venindens datter og jeg forlod Binghamton om morgenen. Vi skulle nemlig på shoppingtur! Outlettet vi skulle til lå 2,5 time væk, og på vej derhen stoppede vi på Dunkin' Donuts for at få morgenmad. Outlettet var kæmpe stort. Det var en masse fede butikker, og jeg fik købt lækkert nyt tøj og sko. Jeg fik også shoppet lidt til min familie i Danmark. Midt på dagen spiste vi frokost, og så var det ud at shoppe igen.. ingen tid at spilde! ;)




På vej hjem stoppede vi på en restaurant for at spise aftensmad. Det var god mad, og på bilturen hjem fik vi sunget, skreget og grinet.

På restaurant
Det var nu meget dejligt at komme tilbage til skolen igen mandag. Cheer træning den dag var forlænget en ekstra halv time, da konkurrencen var lige rundt om hjørnet. Næste dag havde vi ikke træning, da vi skulle heppe på vores pigehold igen. Jeg havde frokost-rotary igen den dag, og før jeg tog i skole, tog Kate og jeg i fitness (nu er vi begge medlemmer med en familieplan).

Onsdag havde jeg morgen-rotary, da det var februar. Kate og jeg tog igen i fitness efter cheer træning. Man kan da høre, at jeg godt vil af med de amerikanske kilo ;) haha.

Torsdag havde jeg ikke tid til fitness, da jeg havde tumbling træning igen den torsdag (Tumbling er hvor man laver flik, baglændere osv. på gulvet).


"We are the seniors" - "We love our seniors"
Fredag var en stor dag. Om aftenen var det Senior Night for drenge-basketballholdet og cheerleadingholdet. De cheerleadere der ikke er seniore, havde arrangeret  forskellige ting. Blandt andet havde de købt røde trøjer til både junior varsity cheerleadere (9. og 10. klasser) og varsity cheerleadere(11. og 12. klasser). På trøjerne for de 6 seniore der er på holdet, stod der på forsiden: We are the SENIORS. På ryggen stod der navnet på senioren. På alle de andre cheerleaderes røde trøjer stod der: We love our seniors. På ryggen stod der alle navnene på de 6 seniore. De røde t-shirts havde vi på fredag. Til frokost mødtes vi alle i kantinen, for at spise frokost sammen. Et bord for junior varsity og et bord for varsity. Efter vi havde spist, begyndte vi at råbe nogle af kampråbende, som vi bruger når vi hepper, højt i hele kantinen, så folk stoppede op og kiggede.

I kantinen
Om aftenen til kampen var gymnastiksalen dekoreret med billeder af os (seniorne), plakater med vores navne osv. Før kampen startede skulle seniorne gå ind en ad gangen med to cheerleadere på hver side, imens ens navn blev sagt i mikrofonen. Midt på gulvet blev man mødt af sine forældre (i mit tilfælde Kate, da Dan var på arbejde), og man fik blomster og en gave af træneren. Efter os kom basketballspillerne. Så blev der taget billeder, og så gik kampen i gang. Normalt når der er halvleg, går cheerleaderne ind i fitnessrummet ved siden af gymnastiksalen, men da det var Senior Night, dansede vi vores dans, som vi skulle bruge til konkurrencen. Folk var vilde med dansen og piftede og klappede. Vores hold vandt kampen, og indtil videre er både vores drenge og pigehold ubesejret.

3 af seniorne
Lørdag var det CNY konkurrence. Vi mødtes på skolen, hvor vi blev hentet af en stor bus. Forskellige folk havde medbragt mad, så der var en masse mad, og på vejen derhen så vi videooptagelse fra sidste års CNY konkurrence. Denne konkurrence er ikke så vigtig. Der er mere som træning for os. Den vigtige er på søndag (STAC konkurrence). At deltage i konkurrencen var en rigtig sjov oplevelse, og det er lidt ligesom i filmene.

Jeffro og jeg

Da jeg kom hjem den aften, var jeg rigtig træt. Jeg skrev til Alexis, og hun kom over for at hænge ud. Klokken 23 tog Kate, Alexis og jeg til Wegmans, der er et supermarked. Der tog Alexis og jeg en elektrisk kørestol, og kørte rundt i butikken som gamle damer. Det eneste vi købte var cookies. Efter det kørte Alexis Kate's bil sammen med os. Vi kørte rundt i downtown, hvor vi dyttede til folk og stoppe midt på vejen (da der ingen biler var) for at glo på folk, der gik forbi. Det var rigtig sjovt, men jeg var så træt, at jeg faldt halvt i søvn, før vi kom hjem.



Søndag var det SUPER BOWL! Hvis I ikke ved, hvad det er, så er det finalen i amerikansk fodbold. Det bliver fejret, som om det er en helligdag. Venner mødes til fester med masser af mad. Der bliver gamblet om kampens resultat, halvleg er Madonna på scenen og reklamerne er de bedste reklamer, da de betaler millioner for at sende dem i løbet af denne aften. Min værtsfar er NY Giants fan, og de vandt. Så i skolen mandag var jeg iført mine yoga-pants med NY Giants logo.

Både søndag før Super Bowl og mandag var Kate og jeg i fitness. Mandag kunne jeg føle, at jeg var ved at blive syg. Tirsdag og onsdag tog jeg i skole, selvom jeg havde en lille feber. Jeg ville have blevet hjemme onsdag, men hvis jeg blev hjemme, ville jeg ikke få lov til at heppe om aftenen. Og det ville jeg rigtig gerne, da det var Senior Night for pige-basketballholdet. Gymnastiksalen var igen udsmykket. Kampen var rigtig tæt hele tiden. De sidste 3 minutter stod hele fansektionen op (eleverne) og heppede. Vores piger vandt med 4 points.

Alexis' Senior Night
I dag følte jeg mig for syg til at tage i skole. Og hvis jeg skal være rask til på søndag, hvor vi har STAC konkurrence, bliver jeg nødt til at blive i sengen. Da jeg er for syg til at tage i skole, må jeg ikke tage til tumbling træning i aftenen. Heldigvis er cheer træning aflyst, så jeg går ikke glip af noget på den front. Så i aften skal jeg ud og spise med nogle veninder, da det er Shannons fødselsdag i morgen.

Og så er det jo snart Valentines dag! Det er rigtig stort herovre, og på skoen kan man sende roser til folk. Jeg har sendt 3 roser til mine veninder :) Og jeg glemte vist at nævne, at lige før jul, kunne man sende julestokke. 


Udover lidt feber har jeg det fantastisk!! Jeg nyder livet, solen skinner, og jeg skal måske til Hawaii med 34 andre udvekslingsstudenter d. 25. februar! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar