mandag den 16. januar 2012

HO HO HO and a happy new year!

Ja jeg er ked af, at jeg ikke har fået skrevet min blog i et stykke tid, men der er bare så meget for tiden, plus at jeg skal finde ud af hvilket gymnasie, jeg vil gå på til sommer. Jeg er stadig blank angående det, for your information. Men de frustrerende vibrationer fra mor og far, skal da ikke forhindre mig i at have det fedt.. FOR DET HAR JEG!!

Det sner!!
Håber I alle nyder den danske vinter, selvom jeg hører, at det ikke føles som vinter. Herovre er det først lige begyndt at sne (i fredags), så det har slet ikke været vinter - jeg har ikke engang haft brug for en vinterjakke (men jeg er jo også en dansk viking). Men julen kom. Ja den kom hurtigt! De fejre jul over to dage, både d. 24. og 25. december. D. 24. kom en masse af deres familie og spiste aftensmad, som var en masse forskelligt mad samlet til en buffet. Efter maden åbnede vi nogle gaver, derefter spillede vi den danske pakkeleg, hvor det gælder om at slå mange 6’ere. Det synes de var et rigtig sjovt spil, og de havde aldrig prøvet det før.. kun andre slags pakkelege. I løbet af aftenen kom og gik folk, som det passede, men der var altid mindst 10. Vi spillede Wii, som jeg synes, var lidt underligt at gøre d. 24. Før vi gik i seng, satte vi mælk og småkager på køkkenbordet til Santa Claus, og om morgenen var der flere gaver under juletræet og i julesokken. Senere på dagen kørte vi hen til noget andet familie, da d. 25. er jul for dem. Der var der igen buffet og gaver. Der var en masse familie, og om aftenen gik jeg ud med mine kusiner for at spille bold. Det var en sjov oplevelse og en dejlig jul - der er nu intet, der slår den danske jul!

Jeg fik også en masse dejlige hilsener fra dem derhjemme! Blandt andet mine dejlige bedsteforældre, der sendte mig en stor kasse med en masse dansk slik og nisser. Jeg har stadig en masse dansk slik tilbage, da jeg nyder hvert eneste stykke!

'
Min danske hylde
Mellem jul og nytår havde jeg planer hver eneste dag! Men det havde jeg det nu fint med ;) Jeg var sammen med an masse forskellige venner, og en af dagene var det min venindes fødselsdag, så vi tog på Starbucks, McDonalds og i Target (Target er ligesom Bilka). Vi kørte rundt i min venindes bil, og det var en rigtig sjov dag. 
På Starbucks
I Target
Tre dage i ferien havde vi Stop DWI Tournament (Driving While Intoxicated). En masse baskeballhold fra området (også fra NYC) kom til Binghamton, da vi var værten. Der var spisning på det store hotel for spillere og cheerleadere, hvor alle var klædt fint på, og der var basketballkampe i arenaen over tre dage, hvor tv-staioner filmede. Vi heppede hver gang vores drenge spillede, og jeg var lidt nervøs, da der var så stort et publikum – men det gik super! Det var ligesom i filmene.. jeg kan slet ikke beskrive det! Fedt fedt fedt!

En konkurrence på skolen, før der blev spillet kampe i arenaen
På skolen
Stop DWI middag
Nytår med Shannon
Nytårsaftensdag kørte min værtsfamilie, en af mine veninder og jeg hen til Greek Peak, der er et skiområde. Der snow tubede vi (sidder på badering ned ad bakken) til klokken 22. Jeg kunne ikk elade være med at grine, da jeg fandt ud af, at vi skulle have pizza og chickenwings til aftenmad.. så amerikansk ;) Efter det gik vi op i Greek Peaks diskotek og dansede lidt, og så var der fyrverkeri.  Ved midnat sad vi på en restaurant for at få dessert. Vi så bolden falde på Times Square igennem en Ipad, og så ringede vi til alle i deres telefonbog for at ønske dem godt nytår, mens alle larmede (der var en masse kusiner, tanter og  onkler). Klokken 1.30 tog vi (værtsforældre, veninde og jeg) hen til en fest, for at ønske dem godt nytår.
Fyrværkeri er ulovligt i min stat, så man ser det sjældent
Dagen derpå var min fødselsdag, og et af rotarymedlemmerne holdt en drop-in fødselsdagsfest for mig i hendes hus for mine to rotaryklubber. Der var en rigtig flot kage, og jeg fik snakket en masse, med alle dem der kom. Efter det kørte min værtsmor og jeg over til Kampai, der er en Japansk restaurant, der altid er fyldt med mennesker. Ejeren er en rotarianer (contry contact for Japan), og han havde inviteret os til hans nytårsfest. Der var en masse god mad, og efter det samlede vi min værtsfar op derhjemme og kørte hen til min ’tantes’ hus, for at fejre både min og min værtsfars mors fødselsdag (hendes var d. 3/1).  Da vi kom hjem, kom min veninde over for at hygge. By the way jeg blev 17 :)


Det car en super dejlig vinter/jule ferie og alle dage var unikke! Og så var det tilbage til skole, men det var faktisk ikke slemt, da jeg elsker at komme i skole, så jeg kan se alle mine venner.

Min nye familie
Så nu hvor skolen er startet igen, har jeg kun fritid i weekenderne, da cheerleadingtræningerne e lige efter skole. Indtil videre har både vores pige- og drengehold spillet 10 kampe, og de har vundet dem alle. Det gød det også lidt sjovere at heppe, når vores hold er så gode :)

Biograf
Weekenden (6.-8. januar) var endnu en af de gode weekender. Fredag efter træning tog jeg hjem for at tage et bad. Efter aftensmad tog jeg hen til biografen, for at møde alle de andre cheerleadere. Vi havde alle (varsity holdet) planlagt at tage i biffen for at se The Devil Inside. Da jeg ankom, genkendte jeg biografen. Ikke fordi jeg havde set den før (det var min første biograf tur i USA), men fordi den lignede dem, som man ser i filmene. Lys over det hele, rødt gulvtæppe.. det hele var der! Jeg kunne slet ikke lade være med at kigge forundret rundt. Og det blev endnu bedre, da vi kom ind i selve biografen. P.g.a oversvømmelsen i efteråret blev biografen nød til at renovere, så de havde købt nye stole.. ikke bare de kedelige sæder vi er vant til, men store elektroniske lædersæder, der kan lænes tilbage samtidig med at fodskammel popper op - man skal bare trykke på en knap. Sæderne er kæmpe, og da filmen var så uhyggelig, sad vi tre i to af sæderne (en slags sofa) krøllet sammen og holdt hinanden i hånden. 
Smørmaskine til popcorn
Lækre sæder!
Lørdag havde vi cheer camp. Vi havde træning fra 9-16. 4 cheerleadere kom for at lære os nye ting. Det var sjovt, men jeg var godt nok øm dagen efter. Klokken 18 kom min veninde Jasmine over til en sleepover. Vi lavede ikke så meget, men slappede bare af, spiste mad og så True Blood, hvilket er et show jeg er blevet opslugt af.


Denne weekend var skam heller ikke så tosset! Fredag var jeg igen iført cheerleading uniform til skole, da vi havde en hjemmekamp om aftenen. Det er sjovt at heppe. Jeg kan bedst lide at heppe på drengeholdet, da der kommer flere til deres kampe. 


Lørdag blev jeg hentet af Larry, hans kone og datter. Han havde inviteret mig til Syracuse, der en stor by 1.5 time nord. Syracuse har et rigtig stort shoppingcenter, så de havde planlagt en shoppingtur med mig. Larry synes, at han ville give mig et bidrag til min shopping, så han gav mig 300,- kr. Det var rigtig sødt af ham :) Vi spiste en god frokost og fik shoppet. Vi fik god is fra Cold Stone, hvor man først vælger is og derefter hvad man vil have mixet i den (fx. m&m, cookie dough, brownie stykker osv.) LÆKKERT!


Søndag tog vi til en benefit frokost for en der lige har fået konstateret kræft. Jeg havde forestillet mig en lille komsammen, men det var en kæmpe forsamling med et ton af mad, et band, dessertbord og raffle. Og så var der jo selvfølgelig også donationer. Efter det tog vi hen til min værtfars søster for at spise aftensmad, da det var min værtfars fødselsdag. Det var min værtmors fødselsdag i fredags, så det var en stor fødselsdagsmiddag med en masse familie. 

Benefit
I dag (mandag) havde vi fri fra skole, da det er Martin Luther King dag. Jeg stod op tidligt, da jeg skulle møde et rotarymedlem på hospitalet klokken 9. Jeg havde nemlig spurgt ham, om han ville vise mig rundt på hospitalet, så jeg kunne finde ud af, om det er et sted jeg kunne tænke mig at arbejde, når jeg bliver ældre. Han arbejder på et kontor, og blandt andet er han den person der tjekker døde mennesker, for at finde ud af hvorfor de døde. Han viste mig rundt på hele hospitalet, og jeg fik talt med en masse forskellige mennesker. Jeg var iført en hvis kappe, så jeg lignede en doktor, haha. 


Jeg havde træning fra 11-14. Da jeg kom hjem, fik jeg svaret på nogle email og lavet nogle lektier (selvom der ikke er så mange lektier) :)

Dunkin Donuts
Måske skulle jeg bruge denne ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar