fredag den 18. november 2011

Trick or treat! - og andet godt :)

Vejret har skiftet meget. Sneen forsvandt hurtigt igen, og solen kom tilbage. Det blev faktisk så varmt at folk fandt shortsene frem igen! Her er helt vildt smukt, og i går da jeg blev kørt hjem efter træning, var der julelys på hovedgaden, og alle lysene spejlede sig i søen! Men jeg har meget at fortælle, så lad os komme igang:
Fantastisk natur over det hele!

Søndag slappede vi af og lavede forskellige ting bl.a. udhulede græskar. Jeg fik mit eget græskar, og jeg valgte at skære 'CHEESE DANISH' ind i det. Danish er en bestemt slags kage, man kan købe hos bageren - en slags bolle med fyld i midten. Min veninde har så valgt at give mig navnet Cheese Danish, da det vidst er hendes yndlingsslags blandt danisher.



Keara og jeg
Mandag (31. oktober) var det Halloween, og mange var iført kostumer. Jeg selv havde lånt en jersey fra Daniel (værtsbror), så jeg var klædt ud som en fodboldspiller. Det var den jersey han brugte da han gik i 3. klasse, og det var hans første hold. Der var mange, der havde fantastiske kostumer, og der var en udklædningskonkurrence i det store teaterlokale i frokostpausen.
Gabby, Shannon og jeg i skolen

Trick or treat!
Da det var Halloween, var der ikke træning den dag, så jeg tog hjem lige efter skole fra første gang i lang tid. Klokken 17.30 blev jeg kørt hen til Shannon. Der var en masse fra hendes familie der, og jeg fandt ud af, at jeg ikke bare var blevet inviteret over til aftensmad, men en familie komsammen. Shannon, jeg og et par andre teenagere gik trick or treating i hendes nabolag, og i starten var jeg faktisk bange for, at de ikke ville give os slik, da de måske ville synes, at vi var for gamle.. men sådan var det slet ikke - vi blev velkommet og fik en masse slik! Jeg fik samlet en hel del!! HAHA.
Sliiiiikk!
Udover halloween var det også den dag, hvor man skulle dekorerer sin locker buddys (skabskamerats) skab på skolen. Dette er noget swimming and diving holdet gør hvert år lige før finalerne. Fredagen forinden skulle man skrive sit navn, skab og kode på et stykke papir og putte det ned i en hat. Derefter skulle man trække et papir, og den man fik blev så ens locker buddy. Mandag skulle vi så dekorerer udenpå. Så jeg købte ind i One Dollar Tree butikken, hvor alt kun koster en dollar. 
Tirsdag skulle vi dekorerer indeni. Jeg tog (næsten) alt det slik, jeg havde fået fra 'trick or treating' og puttede det i hendes skab - der var helt vildt meget slik! Resten af skabet fyldte jeg op med balloner, så hun hverken kunne få noget ud eller ind. 

Onsdag skulle vi give en gave. Jeg gav hende cremer, hand saniticer, lædder notesbog, chokolade og andet. Mit skab var selvfølgelig også igennem hele turen, og det var rigtig sjovt at kunne genkende sit skab langt væk fra. Jeg fik en scrapbog til billeder i gave, og den er jeg rigtig glad for :) 


Find Holger
Onsdag var der sectionals (semifinale) for svømmerne, og fredag for udspringerne. Så os fire udspringere plus træneren tog til Elmira fredag efter skole. Det var en sjov oplevelse, og jeg klarede mig faktisk ret godt. Der var 23 deltagere, og jeg ville have blevet nr. 3 eller 4, hvis jeg havde lavet min dobbelt skrue, som jeg gjorde, da jeg varmede op. Men da min dobbelt skrue ikke var så god, endte jeg på en niende plads.. men det er jo også okay for en nybegynder.
Vi havde købt nye badedragter til konkurrencen, og det var et ’11 dives meet’ hvilket betyder, at vi skulle udføre 11 udspring i stedet for 6, som vi plejede.

Lørdag (5. November) tog Audrey, Shelly og jeg til Elmira, hvor Shellys bror bor. Vi var der i en time, og derefter kørte vi hen til Shellys søsters butik, hvor alle kvinderne fra Shellys side af familien ville komme. Shellys søster ejer en smykkebutik med hjemmelavede smykker. Der var en masse snacks, og vi brugte en del timer i butikken til at lave vores egne smykker og snakke. Jeg fik lavet to par øreringe og et armbånd.
Hand made by Carina S ;)

Søndag valgte vi at pjække fra kirke og sove længe i stedet. Da jeg stod op, var der brunch og resten af dagen indtil kl. 15, brugte jeg på at lave lektier og slappe af. Kl. 14.10 blev jeg hentet af Dave (præsidenten i breakfast-rotary-klubben). Han kørte mig hen til Riverwalk hotellet, hvor den årlige Rotary foundation dinner ville blive afholdt. Jeg var meget heldig, at det blev afholdt, i den by jeg bor i, så jeg ikke skulle køre i 2 timer, som nogle af de andre skulle (det var for hele distriktet). Alle udvekslingsstudenterne var der, og det var skønt at se dem igen. Præsidenten for hele verdens Rotary  klubber var der – han er Japaner, og kom hele vejen fra Japan. Så multikulturel som jeg er (haha I wish) hilste jeg på ham på japansk. Da alle gæsterne var ankommet, og man havde budt dem velkommen, stillede alle os udvekslingsstudenter op på række efter land. En student fra hvert land fik det nationale flag. Christopher var den fra Danmark, der bar Dannebrog, da han tjekkede ind som den første dansker. Så gik vi ind til musik og blev præsenteret efter vores land. Da alle var kommet ind, fandt vi vores pladser, og min veninde Pauline fra Frankrig sad ved siden af mig ved bordet med Rotarymedlemmerne fra breakfast klubben. Det var en lille smule kedeligt, men jeg fik snakket med en masse Rotary medlemmer, som jeg kendte, og nogle af dem er faktisk ret cool.
Nogle af udvekslingsstudenterne

Mandag havde jeg tid efter skole, til at gøre hvad jeg havde lyst til, da diving sluttede fredag. Så jeg løb en tur sammen med mine to veninder Jasmine og Keara. Senere på aftenen tog Audrey og jeg til drop-in ved kirken. Til drop-in spiste vi pizza og så film sammen med de andre.

Tirsdag var der try outs for basketball cheerleading. Vi fik alle navneskilte på, og så lærte vi en dans og et ’cheer’ (hæppedans kan man vel kalde det). Det var rigtig sjovt, men helt vildt hårdt! Jeg kunne slet ikke gå op ad trapper onsdag, da jeg var så øm over det hele! Men på trods af ømheden blev jeg nødt til at gøre mit bedste til cheerleading træningen om onsdagen, da de første cuts ville blive afgjort der. Jeg klarede det heldigvis gennem den første afskæring. Det endelige cheerleading hold kan først blive afgjort, når football cheerleaderne har været til try outs.. men det kan de først når sæsonen er ovre, og det er den ikke før vores football hold taber. Vi håber jo selvfølgelig, at de vinder!

Efter træningen onsdag tog jeg direkte hen på skolen, da der var efterårs-sports-middag (middag på skolen med alle dem der deltog på et sportshold i efteråret). Det var godt at se trænerne igen og hele holdet samlet :) Men alle fra holdet går jo på skolen, da sport og skole hører sammen. Da træneren sagde mit navn, sagde han nogle rigtige søde ting om mig, og jeg fik en gave (da alle seniorne fra holdet får gave). Det var et rigtig sødt sølvarmbånd. Jeg ved, at jeg kommer til at se trænerne igen (i hvert fald en af dem), da han ejer et pizzeria lige rundt om hjørnet, og jeg kan få gratis pizza! Hæhæ.

DIPLOM
Mine to værtsfamilier (uden børn)
Torsdag var der igen cheerleading, og efter det blev jeg hentet og kørt direkte over til Judy's hus. Hun havde nemlig inviteret min værtsfamilie og mig over til middag, og min næste familie var der også :) Vi fik rigtig god mad og dessert, og det var rigtig hyggeligt. 

Judy og jeg
Det var Veteran dag om fredagen, hvilket betød at skolen var lukket, tog jeg over til en veninde da vi kom hjem fra Judys hus. Der holdte vi en sleep over (Keara, Jasmine og jeg). Det var rigtig hyggeligt, og vi havde det rigtig sjovt :) Vi sov alle tre i hendes seng på den korte led, så vi lå bogstaveligtalt i en klump.. men vi kunne holde varmen ;)

Efter morgenmad tog Jasmine hjem for at tage et bad. Keara og jeg løb en tur, og da vi kom hjem til Keara igen tog hun et bad, og derefter jeg. Vi gjorde os klar sammen, og så kom Jasmine. Vi gik hen til the Cyber Café på Main Street for at spise frokost. Jeg kan godt lide Cyber Café, da det er en mørk café med kunst og musik. Efter vi havde spist frokost, gik vi over til Dunkin Donuts for at få kaffe. Det var rigtig sjovt, og vi grinte meget! Jasmines mor hentede os og kørte os hjem.
Keara og jeg
Jasmine og jeg
Da jeg kom hjem, spiste jeg aftensmad, og så kørte min værtsfamilie, min værtsbrors to venner og jeg hen til Vestal (byen lige ved siden af min by), hvor football kampen ville finde sted. Det var Patriots (os) vs West Jenesee. Deres morfar og fætter var der også. Efter første quarter gik jeg hen i fan-sektionen hvor mange fra skolen stod. Mange af mine venner var derovre, og jeg stod der resten af kampen. Det var rigtig sjovt, og jeg mødte igen nye mennesker. Kampen var fantastisk! Det var simpelthen så spændene. Vi var bagud i første halvleg, men vi kom op på siden af dem i anden halvleg. Og i løbet af de sidste 10 minutter fik de en touchdown, og så fik vi en touchdown. Der var 1 min. tilbage, og hvis vi ville vinde, skulle vi have en touchdown og et fieldgoal. Alle fra fan-sektionen løb hen i den ene side, hvor vi skulle score. Og alle skreg og jublede, da det lykkedes!! Og så var der kun 36 sekunder tilbage. Og det lykkedes os, at forhindre dem i at score flere point. Da fløjten lød, hoppede vi alle (eleverne) over hegnet og løb ind på banen for at kongratulerer football spillerne. Og jeg tror, det var søndag, at kampen var i fjernsynet :)

Lørdag morgen blev jeg hentet af min næste værtsmor, min 'kusine' og min 'moster'. Vi skulle nemlig på shoppingtur i NEW YORK CITY!!!!!!!! Yay! Det var en fed dag, og vejret var godt :) Det var rigtig hyggeligt, og jeg lærte dem bedre at kende - og det er godt, da jeg kommer til at bruge meget tid med dem ;)




Søndag tog vi i kirke, men midt i det hele blev jeg nødt til at gå ud, da jeg fik det dårligt og havde kast-op-fornemmelser. Efter kirke var det meningen, at jeg skulle have været ude at stå på skøjter med min 12-årige kusine, der kan lave tricks på skøjter. Men da jeg var syg, blev jeg nødt til at aflyse :( I min værtsfamile når der er en, der er syg, bliver man opvarmet til den store guldmedalje. Så da vi kom hjem, blev jeg puttet på sofaen med tæpper, puder, fjernebetjeningen og en masse mad. Joe havde lavet en masse mad til mig, og Shelly og Audrey satte sig i sofaen ved siden af og så en chick-flick med mig! Det var rigtig hyggeligt - det kan være, at jeg skal være syg lidt oftere, haha ;)

Denne uge har jeg også haft cheerleading træning hver dag efter skole. Det er sjovt, men jeg kan ikke være med til at lave spring over gulv (split i luften osv.) da jeg tror, at jeg har fået en fibersprængning :( Men jeg kan være med til at øve 'dansene'.  Torsdag tog jeg hen til Wendy (fysioterapeuten for skolesport), så hun kunne kigge på min hofte og inderlår. Hun sagde, at jeg skulle putte is på det, tage smertestillende og ikke lave springene men kun dansene.

Tirsdag i frokostpausen havde jeg Rotarymøde igen, men i stedet for et normalt møde, samlede Ann (Rotarymedlem) mig op og kørte til Endicott (15 min. væk). Der skulle den årlige Thanksgiving dinner afholdes (det var for det meste Rotarymedlemmer). Det var i McKinley bygningen. Der var tre udvekslingsstudenter i alt. Der var god mad, og det var første gang, jeg smagte græskartærte. Senere den dag, da jeg kom hjem fra træning, duftede hele huset af frikadeller! Min værtsfar havde lavet frikadeller til aftensmad, og nøøøøøj hvor smagte de godt dansk!! Det var en opskrift, jeg havde fundet på internettet, og den kommer højst sandsynligt i brug igen :)

FRIKADELLER!!
Onsdag var det Daniels fødselsdag. Der var chokolade chip pandekager til morgen mad! Mums. Audrey og jeg havde slået os sammen om hans gave. Vi gav ham en Ipod holder til armen, til når han dyrker sport. Den var han meget glad for :) Dagen før havde Audrey og jeg handlet ind, så vi kunne dekorere hans skab på skolen. Så før klokken ringede til time onsdag morgen, dekorerede vi hans skab og puttede en masse ting ind i det. Senere på dagen mødte jeg Daniel, og han var glad for overraskelsen :)

Handler ind til Daniels skab
Torsdag havde jeg ikke særlig mange normale timer. Jeg er nemlig i Yearbook klassen, og den dag blev der taget yeabook billeder af alle underklasserne (9. - 11. klasse). Så jeg blev spurgt, om jeg ville hjælpe til med at holde styr på alle. Den dag gik jeg også op for at snakke med skoleinspektøren, for at spørge angående graduation. Jeg havde nemlig fået af vide af min skolerådgiver, at det ikke var sikkert, at jeg kunne graduere, da jeg ikke har gået 4 år i en amerikansk skole og ikke har alle de credits, som eleverne her får. Mr. Clark gik med mig, for at hjælpe mig i min sag :) Men det var slet ikke nødvendigt, da inspektøren godt kunne huske mig og sagde med det samme, at han nok skulle få det til at lade sig gøre! Yaaaay!

Så fredag bestilte jeg hatten og kåben for graduation ceremonien! I frokostpausen samlede Joe (værtsfar) Daniel og jeg op og tog os til frokost på Wendys (næsten det samme som McDonalds). Da jeg kom hjem fra cheerleading træning senere samme dag, havde Shelly (værtsmor), Audrey (værtssøster) og jeg planlagt en tøseaften med film og mad. Dagen før havde vi handlet ind. Vi havde købt en masse mælkemad (morgenmad) f.eks cookie crisp, choco pops osv. + en masse slik. Vi så et par afsnit af Friends (TV-showet), og så kørte Shelly os (Audrey og jeg) hen på skolen, da vi gerne ville se det årlige teaterstykke. Teaterstykket var ret kedeligt, men selve skuespillerne gjorde et godt stykke arbejde. Men jeg havde det nu sjovt nok, da jeg sad sammen med 3 veninder, og vi grinte meget (men dog så lydløst som muligt). I pausen gik jeg ud foran, hvor kunstgalleriet er, og fandt to ting jeg havde lavet - jeg vidste godt at de var der, men jeg vidste ikke præcis hvor, da de blev sat op fredag. Det ene er et portræt billede med 'soft light' som project. Det andet er et Hockney project, hvor vi skulle tage en masse sjove billeder med webcamet fra computeren og sætte det sammen til et stort. Og her er resultatet: (hahahahaha)

Hockney project
Da vi kom hjem igen, så vi en film og spiste Ben and Jerrys.
Jeg har det fedt og nyder livet! Men jeg kan slet ikke forstå, hvor hurtigt tiden flyver!!  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar