onsdag den 7. december 2011

Cheerleading, Thanksgiving and Moving!

Okay.. ja jeg ved det.. jeg er doven og har for lidt tid. Men nu skal jeg nok opdatere min blog! Jeg har meget at fortælle, så jeg håber, at jeg ikke får mikset det alt for meget sammen ;)

Så lørdag (d. 19. november) efter morgenmads-tøse-hyggen, tog vi alle til football kampen. Det tog en time at køre derhen, og før kampen spiste vi aftensmad på en restaurant. Da vi ankom til kampen, var fanbusserne (to skolebusser med elever fra skolen) ikke ankommet endnu. Og det var cheerleadernes bus heller ikke. Så da vi var 10 min. inde i kampen, dukkede cheerleaderne op. Et par minutter efter kom eleverne, og før man kunne se dem, kunne man høre dem! De råbte: "It's all about the B!" Og gentog denne sætning hele vejen hen til fansektionen. B for Binghamton. Efter den første halvleg gik jeg hen til fansektionen. Det var en god kamp, og det var semifinalen for The States Championship. Så de var nået ret langt, da de havde haft en rigtig god sæson. Men desværre tabte vi den kamp, og det var vind eller forsvind.

Søndag tog vi i kirke, og senere på dagen havde vi en lækker fødselsdagsfrokost for Daniel, da han havde fødselsdag onsdagen forinden. Det var bare os 5 + Daniels kæreste. Senere på aftenen kom hans kærestes familie, der også er gode venner med mine værtsforældre.

Mac&Cheese + Ribs!
Mandag efter skole tog jeg igen til cheerleading, og det var den dag, vi ville finde ud af, hvem der ville blive cheerleader, og hvem der ville blive sorteret fra - Final Cuts. Vi blev kaldt frem 5 ad gangen, og så ville de sidde med en masse papirer og krydse ting af, alt imens vi optrådt foran dem. Vi ville ikke få af vide med det samme, om vi var kommet på holdet, men de ville hænge en seddel op uden på skolens låge. Så klokken 20.00 kunne vi tage hen på skolen og finde ud af, hvem der havde klaret det. Men da jeg ikke kunne tage over på skolen, da Ann (Rotary medlem) havde inviteret Audrey og jeg ud, skrev en fra holdet det til mig. Jeg var nervøs, om jeg ville klare det, da jeg var oppe imod piger, der havde været cheerleadere før. Men jeg kom på holdet! :D

Ann tog Audrey og jeg til Kampai, hvor jeg havde været en gang før. Det er den restaurant, hvor de jonglerer med maden og steger den på bordet lige foran en. Jeg kender Japaneren der ejer restauranten, da han er Rotarianer (fra Rotary). Efter Kampai, tog vi til BU (Binghamton University), for at se Chinese Acrobatic. Det var fantastisk!! De lavede de vildeste ting, og jeg kunne slet ikke tro mine egne øjne! En af tingene de lavede, var tre mænd der stod på hinandens skuldre. Derefter kastede de en pige op på den tredje og øverste mand, og hun landede med hendes hænder på hans hænder! Det var vildt!

Tirsdag efter cheerleading tog jeg hen til min veninde Anisa. Hun havde nemlig inviteret mig og Jackie (en anden veninde) hen til hende for at dekorere hendes juletræ og høre julemusik. Det var hyggeligt, men jeg var for træt til at komme i julestemning. Haha.


Onsdag morgen tog vi afsted tidligt. Det var nu Thanksgiving ferie, og vi skulle tilbringe Thanksgiving med Joe's familie i Michigan. Det tog 8 timer at køre derhen, og vi stoppede halvvejs for at spise frokost. Køreturen var ikke så slem, da de har tre rækker i bilen, så vi sad ikke så pakket :)
Da vi kom hen til Joe's mor og far, fik Audrey og jeg et værelse, og Daniel sov i stuen. Joe og Shelly sov på et motel, da Joe er allergisk over for katte - de har tre killinger.

De var rigtig søde

Torsdag var det selve Thanksgiving dagen, og vi tog hen til Joe's søster, der bor en lille time fra Joe's forældre. Der havde vi stor thanksgiving dinner med en masse mad! Der var lækkert! :) Joe, Daniel og jeg gik udenfor for at spille amerikansk football, og Audrey, deres kusine, Daniel og jeg hoppede også på stortrampolin.


TURKEY!
American football


Fredag var det Black Friday, hvor butikkerne har de vildeste udsalg. Folk går amok, og jeg hørte om en dame, der havde sprayet peberspray i øjnene på en anden, der havde en playstation i hænderne! Jeg ville godt have været ude at shoppe, men de havde planlagt at tage på et udendørs museum for gamle bygninger. Det var hyggeligt, og efter museet, tog vi til et shopping center, og jeg fik da købt et par vinterstøvler :)

Lørdag tog vi hjem om morgenen. Da vi kom hjem pakkede jeg en taske, og så kørte Shelly mig over til en fra cheerleadingholdets hus. Cheerleaderne havde nemlig planlagt at have en sleepover. Vi tog hen til en High School et par veje væk, for at se Basketballkampen mod den high school og vores basketball hold. Vores hold vandt. Efter kampen kørte vi tilbage til hendes hus. Hendes hus var kæmpe! Vi bestilte pizza og hyggede resten af natten.


Søndag kørte Katey fra holdet mig hjem, og jeg fik taget et bad, og vasket tøj, før min familie kom hjem fra kirke. Resten af dagen var bare afslapning, men senere på aftenen bagte Shelly en fødselsdagskage til Audrey, da hendes fødselsdag var om mandagen. Jeg dekorerede kagen, og så kørte Joe mig hen til en butik, så jeg kunne købe Audrey's gave fra Daniel og jeg.


Mandag om aftenen tog Audrey, Daniel og jeg til drop-in i kirken. Der var salat, sushi og kage den dag.

Tirsdag holdte jeg min præsentation for Rotary medlemmerne, da vi havde Rotary mødet. Jeg fik en masse ros, og mange sagde, at de var stolte af mig. Shannon (veninde) og hendes mor var der også, da de måske bliver min tredje værtsfamilie. Efter mødet kom en af medlemmerne op for at invitere mig med ud at stå på ski, når det begynder at sne, da hun kan skaffe billigere skipas. En anden inviterede mig ud at spise samme aften. Shannon kørte os tilbage til skolen efter mødet. Efter cheerleading tog jeg et bad, og så blev jeg hentet af Rotarianeren og hans kone. Det var rigtig hyggeligt at lære dem at kende, og jeg var rigtig glad for, at de havde inviteret mig ud.

Onsdag tog min værtsfamilie og jeg på Kampai. Audrey havde valgt den restaurant, til hendes fødselsdagsmiddag.
Audrey's navn på skiltet

Torsdag efter cheerleading træningen kørte Joe mig hen til Tumbeling træningen. Det har jeg valgt at gå til hver torsdag, hvor det er en time for $12. Det er ret dyrt, men her den anden dag, sagde Judy, at Rotary vil betale for det :)  Tumbeling er hvor man laver spring på gulvet. Lidt ligesom gymnastik, bare uden måtterne.

Fredag bestilte vi chinese for aftensmad. Derefter dekorerede vi juletræet og resten af huset. Vi lyttede til julemusik og efter at have pyntet huset, så vi en julefilm. Det hjalp mig med at komme i julestemning :)




Walk-in skab
Lørdag pakkede jeg alle mine ting - det var nemlig flyttedag. Jeg kunne ikke have alle mine ting i min store kuffert, men blev nød til at have to papkasser og et par store plastikposer! Klokken 13 kom Judy, og vi fik lastet al min bagage i hendes bil. Jeg fik sagt farvel til min værtsfamilie og fik sagt tusinde tak for alt. Så kørte Judy mig hen til en isbutik. Det var en oplevelse bare at bestille, da man skule vælge mellem en masse forskellige ting, der blev mikset sammen til sidst. Efter isen kørte Judy mig hen til min næste værtsfamilie. Jeg fik alle tingene ind på mit nye værelse, og mit nye værelse er rigtig flot. Det er Brittney's værelse, men hun er i Japan som udvekslingsstudent, så jeg er enebarn i denne familie. Jeg har ikke fået pakket helt ud endnu, da jeg ikke rigtig har haft tid. Lørdag eftermiddag tog vi til supermarkedet for at handle ind. Og det var faktisk en ret sjov oplevelse :) Vi bagte cookies, og senere den aften kom Kate's (nye værtsmor's) søster over sammen med hendes datter. De havde en velkomst kage - en rigtig amerikansk, høj med en masse glasur pynt.
Mit nye værelse

Juletræerne her er meget forskellige. Nogle er falske, andre er ægte. Nogle har 'normalt' pynt, og andre har alle mulige mærkelige ting såsom Peter Plys. Min første værtsfamilie havde alle mulige ting på deres træ. Det er ting, de havde fået/købt gennem deres liv, så der er en masse minder.

Mchugh's juletræ
Søndag morgen vågnede jeg op, og jeg havde haft min første drøm på engelsk! I hvert fald en drøm jeg kunne huske, da jeg vågnede - nogle måneder siden sov jeg sammen med Audrey, og hun sagde, at jeg snakkede i søvne på engelsk ;) Men det var nu meget sjovt at opleve en drøm på engelsk. Klokken 11.15 mødtes alle cheerleaderne i en basketball hal, hvor vi skulle lære nogle børn at være cheerleadere. Det var en slags fundraiser, så vi kunne skaffe penge til holdet. Efter det blev jeg hentet og kørt hjem. Jeg bor stadig i Binghamton, og det tager kun 5 min. i bil fra huset til skolen. Senere på dagen bestilte vi pizza og chicken wings, og så kom en masse familie medlemmer til pizza for at møde mig.

Denne skoleuge har indtil videre gået rigtig langsomt.. men det synes jeg faktisk er rigtig rart! For en gangs skyld i lang tid, går tiden faktisk ikke hurtigt! Tirsdag efter træning samlede Judy mig op sammen med Audrey. Judy havde inviteret Audrey og jeg ud at spise og derefter til en slags koncert - Vienna Boys Choir. Det var 23 meget unge drenge, der sang meget lyst (ligesom piger). Der var rigtig hyggeligt :)

Onsdag efter træning kørte Kate og jeg hen til centeret for at finde en gave, jeg kan tage med til julefesten på lørdag med alle udvekslingsstudenterne. Men før vi gik på udkig efter en gave, giv vi hen til en salon og fik lavet pedicure. Det var fantastisk bare at sidde der og slappe af! Og vi sad i massagestole! Jeg fik lavet fransk pedicure med et mørkeblåt snefnug på storetåneglen :) I dag sneede det!

Jeg kan rigtig godt lide min nye familie! Vi har det rigtig sjovt, og jeg er allerde faldet godt til :)

Holdet (uden uniform)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar