lørdag den 28. april 2012

Ny og sidste familie


Det tog 16 timer at flyve hjem fra Hawaii, som det tog at flyve derud. Da jeg sad i Philadelphia lufthavn, brugte jeg min mobil til at logge på facebook i håb om, at en af mine forældre eller min lillebror var online. Ingen af dem var online, så jeg skrev en besked til dem alle, at de skulle komme på skype. Det var tidlig morgen d. 4. Marts, og jeg havde rejst siden d. 3. Marts (på grund af tidsforskellen). Den 3. Marts er min lillebrors fødselsdag, og siden jeg  havde været på vingerne, havde jeg ikke haft mulighed for at sige tillykke. Jeg havde 2 timer i lufthavnen, og jeg sad allerede ved gaten. Heldigvis så en af dem min besked og ringede mig op på skype over min mobil. Det var sjovt at snakke med dem, mens jeg ventede på at gå ombord. Folk kiggede underligt på mig, da jeg snakkede et, for dem, underligt sprog. Jeg fik sagt tillykke til min bror og fortalt om min fantastiske tur.

Så var det tilbage til skolen. Jeg hørte fra mine venner, at mange var irriterede/misundelige på mig, at jeg havde været på Hawaii. Men vejret havde jo så ikke været så godt, så det kunne de så fryde sig med haha ;)
Chillin' i learning lab
Fredagen efter jeg kom hjem, forlod jeg skolen efter frokost. Kate, Dan og jeg havde nemlig aftalt at tage til pige-basketboldkampen (skolens hold) De skulle spille lidt uden for NYC. Jeg havde inviteret min veninde Jasmine med. Jeg ville gerne se kampen, da Alexis er på holdet. De tabte desværre, og det var New York State semifinalen. Efter kampen tog vi til Manhatten for at spise aftensmad og shoppe lidt. Jasmine havde aldrig været i NYC før, så vi tog også lige et smut på Times Square. Vi tog hjem sent, og Jasmine og jeg faldt i søvn i bilen.

Jasmine og jeg

Lørdag morgen skulle jeg tidligt op, da jeg skulle være down town kl. 9. Jeg havde nemlig lovet at hjælpe til med en orientering, der skulle foregå i Binghamton for de næste udvekslingsstudenter. Det var nu ikke så slemt. Jeg fik snakket med en masse, og jeg fortalte selv lidt om, hvad de skal forvente når de ankommer til et fremmet land. Jeg fandt ud af at min veninde Keara var på arbejde på Java Joe's lige inde ved siden af, så da det blev lidt kedeligt, gik jeg ind og snakkede lidt med hende.

Efter orienteringen fik jeg en besked fra min veninde Pauline (udvekslingsstudenten fra Frankrig). Hun var på min skole, da hendes skoles basketboldhold spillede imod et eller andet hold. Jeg tog over på skolen for at se hende, og vi fik snakket og set noget baksetbold. 

Jeg havde fået to billetter gratis af en rotarianer til et danseshow om aftenen på Binghamton Universitet. Før vi tog derhen, tog vi et smut forbi shoppingcenteret. Da vi ankom til showet, var vi sent på den, så vi blev nødt til at snige os ind. Showet... altså det var da okay, hvis man kan lide sådan noget.. men jeg syntes, at det var latterligt haha. Jeg kunne ikke lade være med at grine. Jeg prøvede at holde det inde (heldigvis sad vi på bagerste række i et kæmpe teater), men de dansede meget.. underligt. Kate og jeg blev enige om at smutte, og da der var en lille pause (ikke engang halvdelen af showet var ovre), rejste vi os og gik ud. På vejen ud blev vi stoppet af en af dem der arbejder der, og spurgt om vi vidste, at det ikke var ovre endnu. Ja det vidste vi godt, sagde vi, og prøvede at lade være med at grine. 

Da vi kom hjem, klædte jeg om, da jeg var blevet inviteret til en fest. Det var en black light fest, så jeg fandt en hvid trøje frem. Da jeg ankom til min vens hus, var det meget mørkt. Han havde nemlig skiftet alt det normale lys ud med neonlys. Han havde også en masse maling, så vi skrev på papir og dekorerede. Jeg blev hentet kl. 1 af Kate.



Søndag fik jeg sovet læææææænge. Det trængte jeg godt nok også til. Vejret var fantastisk, så jeg besluttede at løbe en tur, til den nærmeste park.

Mandag var der track (atletik) møde. Mødet var efter skole i cafeteriet, og efter mødet snakkede  jeg med nogle af mine venner, da jeg ventede på Alexis. Til sidst var det kun Scott og jeg tilbage. Alexis kom og hentede mig, da vi ville hænge ud hos hende. Vi startede med at se en film, men da min værtsmor (Kate) ringede, spurgte vi hende, om vi ikke alle tre skulle gå ud og spise (min værtsfar var på arbejde). Hun sagde, ja hvorfor ikke? Så Alexis og jeg mødte hende på restauranten (Lost Dog), og vi fik spist noget god mad og snakket. Efter aftensmad tog Alexis med os hjem, og vi havde taget filmen med, så vi kunne se den hele. Alexis faldt godt nok i søvn, og kørte hjem klokken 11, som hun altid gør.

Haha! Spiller 'Just Dance' med Kate
Tirsdag efter skole var der en matematik konkurrence i skolens cafeteria, så jeg gik derned og deltog, da jeg alligevel skulle vente på Alexis - hun havde lovet at køre mig hjem. Jeg kunne ikke tage til track træning den dag, selvom det var den første træningsdag, pga. jeg ikke havde fået mit papir udfyldt af sygeplejersken, da hun sagde, at jeg manglede at få en vaccine (selvom jeg allerede havde fået den). Så onsdag hentede Judy mig kl. 10 og kørte mig til lægen, så jeg kunne få det klaret. Det tog noget tid, og da vi var færdige, tog hun mig ud til frokost på en restaurant (Little Venice). Det var godt med en god varm frokost :)

Jeg lavede også koldskål en aften
Fredag (d. 16. marts) var min sidste dag med familien McHugh (2. værtsfamilie). Den dag var der en field trip med men engelsk klasse og en masse andre engelsk klasser. Det var nu kun seniorne, da engelsk er det eneste fag, hvor der kun er elever fra ens klassetrin. I slutningen er første time (kl. 8.40) forlod vi skolen. Der var 4 af de gule skolebusser til at køre os alle hen til Binghamton Universitet, hvor teaterstykket ville blive opført. Vi skulle nemlig se et teaterstykke, da vi læste den samme bog i klassen. Det var et godt teaterstykke men meget langt – ca. 2 timer. Da det var færdigt, tog vi tilbage til skolen for at spise frokost i kantinen. Det var allerede starten af syvende lektion, så frokost (der er femte lektion) var allerede overstået. Men skolekantinen havde sat borde op med sandwichs, mælk, gulerødder osv. Vi havde syvende lektion til at spise, og da klokken ringede til 8. lektion, gik jeg ind i fast food kantinen lige ved siden af, da jeg havde learning lab (hvor man kan lave lektier, slappe af, spille kort m.m.). Niende lektion havde jeg drama, hvor vi bare så en film, så hele den skoledag havde skam ikke været så slem.

For track var det Fun Friday. Så i stedet for at have normal træning, lavde vi en masse lege, hvor man skulle løbe rundt, og det var faktisk ret sjovt. Track sluttede 30 min. tidligere den dag, men i stedet for at ringe efter Kate (værtsmor), spurgte jeg min veninde, om hun kunne køre mig hjem. Hun er ikke på track holdet, men var der for at hente hendes søster, der er på Lacrosse holdet. Mens vi ventede på hendes søster, stod vi ved hegnet til track-banen og snakkede. Nogle af vores venner kom over for at snakke, og da hendes søster var klar, kørte hun mig hjem. Vejret var igen perfekt den dag. Men de andre dage havde vejret faktisk været rigtig godt!

Da jeg kom hjem, var Kate der allerede. Vi bestilte kinesisk, og hendes søster og niece kom over for 30 min. for at snakke lidt. Dan (værtsfar) kom først hjem senere, så Kate og jeg spiste maden, og jeg fik pakket det sidste. Alexis kom over kl. 21 og spiste lidt mad og hjalp Kate med at gøre rent. Vi havde tænkt os at se en film, men endte med at snakke og grine til langt ud på natten. Kate faldt i søvn før os, men Alexis og jeg gik først i seng ved 4-tiden.

Lørdag var det flyttedag. Vi stod tidligt op, selvom vi ikke havde fået særlig meget søvn.. jeg ved ikke hvorfor, men da Alexis ikke kunne sove mere efter kl. 9, stod jeg også op. Vi spiste morgenmad, og jeg tod et bad. Men inden det havde vi tumlet omkring, og Kate var også stået op. Kate’s søster og familie kom over for at snakke og sige farvel, og Alexis og jeg var en del uden for, da vejret var fantastisk! Vi fik god frokost (corn beef med en masse kogte grønsager), da det var Sankt Patricks day (Irsk helligdag). Kl. 13 kom Judy og Dan (begge Rotary medlemmer). De skulle nemlig hjælpe mig med at flytte. Jeg fik puttet alle mine ting i de to biler, og jeg havde helt vildt mange ting. Efter alle  mine ejendele var placeret i de to biler, skulle der siges farvel. Det var hårdt at sige farvel, da opholdet hos denne familie havde været noget helt specielt. Jeg havde haft det så sjovt med dem, og der var ikke én dag, hvor vi havde brudt sammen af grin. Da jeg sagde farvel til min værtsmor, begyndte hun at græde, og da jeg så tårerne, begyndte jeg også. Hun gav mig en kuvert, som jeg åbnede, da jeg sad i bilen på vej væk.  Det var en lille hilsen/besked fra dem. Det fik mig igen til at få tårer i øjnene.

Judy og Dan (de to Rotarymedlemmer) havde planlagt at tage et pittstop  på Cold Stone på vejen til min tredje værtsfamilie. Det var også her Judy tog mig hen, sidste gang jeg flyttede familie. Cold Stone er en isbutik, der har fantastisk is. Det er bedre en Ben and Jerrys!! Vejret var dejlig varmt og solrigt, så vi satte os udenfor og spiste den lækre is.

Nye hus
Da jeg ankom til Familien Miller, blev vi vart velkommet, og efter vi havde fået alle mine ting sat af, tog Judy og Dan hjem igen. Men det var slet ikke akavet for mig at være alene med denne nye familie (ligesom med Familien McHugh), da jeg kendte dem i forvejen, da Shannon er en af mine gode venner. Så jeg fik pakket lidt ud, og snakket med dem alle sammen. Familien består af: Greg (værtsfar), Elaine (værtmor), Molly (19 år) og Shannon (17 år). De har to hunde (begge Malteser), og de havde 10 uger forinden fået hvalpe, og de havde stadig to tilbage ud af de fire. De er helt vildt søde, og da jeg skypede med min familie en uge efter sagde min mor, at jeg kunne tage en med hjem. Men den tanke fik jeg slået helt ud af mit hoved, efter Bailey havde tisset på min taske, og lavet lort på mit gulvtæppe.. jeg gider godt nok ikke have sådan en tæppetisser! Men søde er de nu.


Nå tilbage til flyttedagen… det var ikke bare en normal dag, det var nemlig også Greg’s fødselsdag, Skt. Patricks Dag (Irsk helligdag) og også den dag da havde adopteret Shannon og Molly. Så jeg blev ’adopteret’ samme dag som mine værtssøstre (selvfølgelig ikke samme år).

Købe fødselsdagskage
Om aftenen tog vi på restaurant for at fejre alt sammen.  Det var Cortese der har rigtig god mad, og min værtsfamilie er i familie med ejeren. Min værtsmor’s forældre var også til middagen.

Min nye familie er katolsk, så de beder bordbøn hver aften og går i kirke hver søndag. Så vi var i kirke søndag, hvilke faktisk var en fantastisk oplevelse, da katolske kirker er meget smukke. Efter messen klokken 16.00 er der Life Teen. Det er meget normalt i USA, at mange familier går i kirke. I Danmark er det mere gamle mennesker. Så der er mange teenagere der går kirke, og er en del af denne kirkes Life Teen. Til Life Teen er der mad, og så laver de noget forskelligt hver gang (normalt er det kirke relateret). men den søndag vr vi udenfor i det gode vejr for at lege en leg.

Hverdagen er nu ikke noget specielt. Greg (værtsfar) kører Shannon og jeg til skole hver morgen. Efter skole er der Track træning, og vi bliver hentet efter træning ef Greg. Og det passer godt, da Shannon nu også har valgt at være på track holdet. Når vi kommer hjem, laver vi lektier (det er ikke så tit jeg har lektier) og spiser aftensmad. Shannon og jeg opfører os meget som søstre. Vi kan være uvenner og trætte af hinanden det ene øjeblik, og 5 minutter senere er vi bedste veninder.

Fuld fart på
Torsdag d. 22. skulle alle udvekslingsstudenterne mødes i Bainbridge, der er 45 min. væk fra Binghamton. Audrey og jeg fulgtes derop, siden dem der skulle være udvekslingsstudenter næste år, også godt måtte komme med. Vi blev delt op i grupper af fire og fik en værtsfamilie. Jeg endte op med tre andre søde piger, og værtsfamilien var også rigtig sød. De boede oppe på en bakke med egen sø, pool og jacuzzi. Efter aftensmad hoppede vi i jacuzzien og da det allerede var mørkt, kunne vi se alle stjernerne.

Næste dag mødtes vi alle igen klokken ni om morgenen, da vi skulle med bus til New Yorks hovedstad: Albany. Det tog to timer før vi var fremme. Vi i The State Building som var ret kedeligt. Efter frokost var vi inde i en anden bygning.. også ret kedeligt. Måske synes vi det var kedeligt, da vejret var rigtig godt, mens vi var indenfor. Men vi fik sneget os udenfor, for at nyde solen en lille smule.

Vi tog også hen til besøgscenteret. Vi så en film, men da sæderne var så behagelige, faldt en del af os i søvn.. jeg kæmpede nu for at holde mig vågen, men det lykkedes ikke.


Derefter gik turen tilbage til Bainbridge. Vi blev sat af ved et indendørs rulleskøjte-diskotek. I starten synes jeg ikke særlig godt om det, da der var små børn. Men det endte faktisk med at blive hylende morsomt. Det var rigtig svært, da det var de gamle fire-hjuls-rulleskøjter, vi havde på. Paul og Pauline er mine to gode venner, og de er begge fra Frankrig. Vi tre lavede en kæde og kørte rundt i mørket. Vores formål var at få de andre fra vores gruppe til at vælte. Vi skreg og kørte direkte imod dem (som om vi ikke kunne stoppe). Det lykkedes at få mange til at vælte eller køre ind i væggen, uden at nogen kom til skade. Paul, Pauline og jeg kørte også ind i væggen og landede oven i hinanden. Vo lå det for noget tid, da vi ikke kunne få luft, da vi grinede så meget.
Jeg vandt også en rulleskøjte konkurrence og til sidst foreslog jeg, at vi alle skulle tage rulleskøjterne af og danse på midten af gulvet (på midten så de folk kunne rulle uden om os). Så til slut dansede vi alle til musikken og havde det sjovt :)

Vi sov igen hos den samme værtsfamilie, og næste dag mødtes vi alle ved et teater. Vi skulle nemlig øve for talentshowet i Maj. Min gruppe ved stadig ikke hvad vi vil. Og vi er kun 3 tilbage, da de andre tre har Prom samme dag som talentshowet.

Da jeg kom hjem lørdag, kom Alexis over, og vi havde en sleep over. Søndag tog hun hjem før jeg tog i kirke med Shannon kl. 16.

Smoothies til morgenmad næsten hver dag.
Jeg lavede dem også mens jeg boede hos Kate :)
Så gik der endnu en uge med skole og track træning. Det er sjovt til track træning, og vejret har været så varmt (25 grader). Men vejret svinger meget så nu er det lidt vindigt igen. Til track har jeg prøvet en masse forskellige ting. Jeg kan godt lige high jump, pole volting, triple jump, 200 meter, 400, meter og så vil min træner godt have mig til at løbe 800 meter også. Min favorit er nu pole volting/stangspring. Man kommer nu nemt til skade: Jg har alledere vrikket om på min for og fået stagen i hovedet... men begge gange var det fordi jeg fjollede rundt ;)
Vi har også træning i poolen nogle dage.
Kigger på prom kjoler

Fredagen efter (d. 30.) tog hele familien og jeg i biografen for at se The Hunger Games. Resten af weekenden var afslapning og en tur mere i biografen.

Søstre! 

Tirsdag d. 3. april havde vi en track konkurrence, og vi forlod skolen tidligere da det tog 1.5 time at køre derhen. Jeg mødte en anden udvekslingsstudent fra Schweiz, og vi fik snakket en del.

På vej hjem i bussen
Torsdag var det skærtorsdag (jeg kan kun huske det danske ord for det, da det står i min kalender). Shannon og jeg forlod træningen tidligt (Shannon havde lånt hendes mors bil), da vi skulle i kirke. Efter kirke deltog Shannon og jeg i 'Church Hopping' med Life Teen. Men før vi besøgte en masse af de andre katolske kirker, tog vi på Friendly's, der er en mellemting imellem McDonalds og en restaurant. Der fik vi rigtig god mad og dessert, og derefter besøgte vi en masse kirker.

På Friendly's

Fredag var det så langt om længe påskeferie.. herovre kalder de det Spring Break. Det var der mange der havde sæt frem til, og mange fra skolen skulle med deres familier til Florida. Jeg kunne nu også godt have trængt til noget sol, men vi havde andre planer.. :)

Kæmpe pizzaer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar